Met de lichte Bora Ultra WTO Disc gaat u met gemak de helling op
Met een hoogte van slechts 33 mm heeft de Bora Ultra WTO 33 het laagste velgprofiel van de nieuwe Ultra-familie, geoptimaliseerd in de windtunnel (WTO). Elk onderdeel van het wiel is opnieuw ontworpen om de aerodynamische efficiëntie te maximaliseren en het gewicht te verminderen. Dit bespaart waardevolle energie en genereert hogere snelheden met dezelfde inspanning van de bestuurder.
Klimmers zullen dol zijn op het lage gewicht van de Bora Ultra WTO 33, die hen helpt om beklimmingen nog sneller te bedwingen, het tempo onmiddellijk te veranderen en heel snel en veilig af te dalen. De velgen, handgemaakt door Campagnolo en gemaakt van ultralicht carbon (HULC), hebben een luxe hoogglans oppervlak (C-LUX) en niet-geboorde 2-way fit velgkanalen voor perfecte bandcompatibiliteit zonder het gebruik van velglint.
De fraai gevormde koolstofvezel voornaafbody is zandlopervormig om de aerodynamica te verbeteren en is stevig bevestigd aan een aluminium flens. Geïntegreerde spaakzittingen zorgen voor een perfecte uitlijning, verborgen Aero Mo-Mag-nippels en elliptische, taps toelopende aero-spaken met G3-veters verbeteren de prestaties en CULT keramische lagers beloven een bijna soepele loop.
De aluminium HR-naafbody heeft de vorm van een zandloper om de aerodynamica te verbeteren en maakt gebruik van CULT keramische lagers voor een vrijwel soepele rotatie. Het extra grote tandheugelsysteem met 36 tanden is compatibel met N3W-, XDR- of HG-freehub-body's. De verborgen Aero Mo-Mag-nippels en elliptische, taps toelopende aero-spaken met G3-veters verbeteren de prestaties verder.
De 2-Way-Fit velg is ontworpen voor tubeless, tubeless-ready of clincher banden vanaf 23 mm breedte, maar is aerodynamisch geoptimaliseerd voor 25 mm banden.
Belangrijkste voordelen
Breder en sneller
De volledig opnieuw ontworpen Bora Ultra WTO 33-velg heeft nu een binnenbreedte van 21 mm en is compatibel met banden vanaf 25 mm, maar is aerodynamisch geoptimaliseerd voor banden van 25 mm. De Bora Ultra WTO 33 2-Way Fit velg voldoet aan de ETRTO tubeless standaard voor het monteren van tubeless banden en is ook geschikt voor tubeless ready banden en draadbanden. Bredere banden op bredere velgen verhogen het luchtvolume binnenin en kunnen, vooral tubeless, veilig worden bereden bij een lagere druk, waardoor de grip, controle en comfort worden verbeterd en vermoeidheid wordt verminderd zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid.
Aerodynamische details
De naaflichamen zijn in het midden dunner om het aan de wind blootgestelde gebied te verkleinen. De 24 elliptische aero-spaken met dubbele dikte hebben een diameter die is teruggebracht van 1,6 mm naar 1,5 mm. De nieuwe Aero Mo-Mag-nippels zijn verborgen in de rand om de luchtstroom erover te minimaliseren, maar zijn nog steeds gemakkelijk verstelbaar
Stop en ga
Alle nieuwe Bora Ultra WTO-wielen zijn ontworpen voor AFS-remschijven (Centerlock-compatibel). Het exclusieve G3-spaaksysteem van Campagnolo verbetert de overdracht van aandrijfkoppel. De CULT keramische lagers die worden gebruikt door de Bora Ultra WTO-naven zijn 5½ keer soepeler dan standaard stalen lagers. De extra grote freewheel met tandheugel met 36 tanden is responsief, zeer resistent en compatibel met N3W, XDR, HG freehub body's.
Let op: de afbeelding is een voorbeeld!
Hoogtepunten
- Zeer sterke UD-koolstofvezelvelg, 2-way fit, C-LUX-oppervlakteafwerking
- Velghoogte 33 mm, binnenbreedte 21 mm, buitenbreedte 27,4 mm
- Voor banden met 25 mm - aerodynamisch geoptimaliseerd voor 25 mm banden
- Naaf met carbon body (voor) met CULT keramische lagers - naaf met aluminium body (achter) met CULT keramische lagers
- Ontwikkeld en geoptimaliseerd voor schijfremmen
- 24 elliptische, taps toelopende aerospaken met rechte kop, G3 vetersluiting
- Verborgen Aero Mo-Mag-nippels
- Compatibel met Campagnolo N3W vrijloopbody's en XDR en HG
specificatie
specificatie | WH21-BUWP33DCSN3W | WH21-BUWP33DCSHG | WH21-BUWP33DCSXDR |
---|
Toepassingsgebied | Weg, triatlon | Weg, triatlon | Weg, triatlon |
Type | Wielset | Wielset | Wielset |
Geschikt voor | Clincher, tubeless | Clincher, tubeless | Clincher, tubeless |
Tubeless klaar | Ja | Ja | Ja |
Waaier maat | 28'' | 28'' | 28'' |
As / inbouwmaat | 12x100 mm / 12x142 mm (voor/achter) | 12x100 mm / 12x142 mm (voor/achter) | 12x100 mm / 12x142 mm (voor/achter) |
Type rem | Schijfrem | Schijfrem | Schijfrem |
Remschijf bevestiging | Centerlock | Centerlock | Centerlock |
Materiaal rand | Koolstof | Koolstof | Koolstof |
Velg hoogte | 33mm | 33mm | 33mm |
Breedte binnenrand | 21mm | 21mm | 21mm |
Buiten velg breedte | 27,4 mm | 27,4 mm | 27,4 mm |
Aanbevolen bandbreedte | 700x25C | 700x25C | 700x25C |
Spaaktype | Aero spaken, elliptisch | Aero spaken, elliptisch | Aero spaken, elliptisch |
Aantal gaten / aantal spaken | 24 | 24 | 24 |
vetersluiting | G3™ | G3™ | G3™ |
Spaaknippels | Aero Mo-Mag™ van aluminium, zelfremmend | Aero Mo-Mag™ van aluminium, zelfremmend | Aero Mo-Mag™ van aluminium, zelfremmend |
Compatibel met steekas / snelspanner | Steekas | Steekas | Steekas |
Materiaal naaflichaam | Carbon / aluminium / voor / achter) | Carbon / aluminium / voor / achter) | Carbon / aluminium / voor / achter) |
Materieel magazijn | Keramiek | Keramiek | Keramiek |
Vrijloop | Campagnolo N3W™, 11-13 versnellingen | Shimano HG, 9-11 versnellingen | SRAM XDR, 12 versnellingen |
Materiaal vrijlooplichaam | Aluminium | Aluminium | Aluminium |
Extra's | Campagnolo N3W-adapter voor Z11 | | |
Gewicht | ca. 1385 g (voor: 640 g / achter: 745 g) | ca. 1385 g (voor: 640 g / achter: 745 g) | ca. 1385 g (voor: 640 g / achter: 745 g) |
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant voor dit product gebruikt.
HULC - Handgemaakte ultralichte koolstof
De Bora Ultra WTO-velgen worden vervaardigd volgens het nieuwe HULC-proces van Campagnolo. Het is een verdere ontwikkeling van het exclusieve carbon persgietproces, dat al onberispelijke velgen produceert die geen extra nabewerking nodig hebben. De optimalisatie van de verhouding koolstofvezel en hars en procesverbeteringen zorgen voor een consistent nauwkeurige vormgeving van de 2-way fit velgflanken en alle andere details. De Bora Ultra WTO-velgen zijn de lichtste die Campagnolo ooit heeft gemaakt in alle aangeboden hoogtes. Toch bieden ze dezelfde stijfheid en betere mechanische weerstand dan de toch al opmerkelijk betrouwbare niet-HULC-velgen.
Cult™ keramische lagers
De beste Campagnolo keramische lagers worden alleen op de beste naven en tandwielen gemonteerd. Ze vertegenwoordigen een aanzienlijke upgrade ten opzichte van alle andere lagers. Hun hoogwaardige keramische kogels zijn ongelooflijk rond en sterk en roteren in slijtvaste roestvrijstalen kogelrails die zijn geconstrueerd met micrometertoleranties om hun efficiëntie en duurzaamheid te maximaliseren. Ze trekken niet krom of corroderen niet, leveren consistente prestaties op lange termijn en hoeven alleen regelmatig te worden schoongemaakt en gesmeerd met lichte synthetische olie. CULT™-lagers hebben een 40% lagere wrijvingscoëfficiënt dan standaard afgedichte lagers en zijn getest om 5,5 keer langer te draaien.
Aero Mo Mag
Het innovatieve Mo-Mag-systeem maakte het mogelijk om de nippels met behulp van een magneet in de velg te plaatsen, zonder dat er extra gaten in het kanaal moesten worden gemaakt. Aero Mo-Mag zet nog een stap voorwaarts met een volledig intern, verborgen systeem dat de aerodynamica maximaliseert en het mogelijk maakt om een lichtere velg te bouwen. De binnenste nippelzittingen van glasvezelversterkt polymeer zijn specifiek voor elke velg- en naafcombinatie. Dit garandeert een perfecte uitlijning van de spaken en nippels en vermindert de belasting van de afzonderlijke componenten als gevolg van de belasting. Elke aanpassing van de spaakspanning kan nog steeds eenvoudig op de conventionele manier worden gedaan met het meegeleverde Torx-gereedschap.
G3™-geometrie
De exclusieve G3-spaakconfiguratie van Campagnolo omvat groepen van drie parallelle rechte spaken in een verhouding van 2:1. Door het aantal spaken aan één kant te verdubbelen, kunnen de wielen met G3-technologie de asymmetrie van het aandrijfsysteem en de daarop inwerkende remkrachten tegengaan, wat leidt tot een meer symmetrisch rijgedrag en een belastingcompensatie. De energieoverdracht en de laterale stijfheid worden verbeterd en de spaakspanning wordt geoptimaliseerd, wat de belasting vermindert en de levensduur verlengt. Alle Campagnolo wielen met schijfremmen maken gebruik van G3 spaken, waarbij het voorwiel aan de schijfremzijde meer spaken heeft en het achterwiel aan de aandrijfzijde dubbelspaaks is.
leveringsomvang
- 1 x Campagnolo Bora Ultra WTO 33 Disc 28 '' wielset (zie objectbeschrijving voor meer informatie)
- 1 x Aero Mo-Mag ™ tepelonderhoudsset
- 1 x Campagnolo accessoiretas
- 1 paar tubeless ventielen
- 1 paar AFS-sluitringen
- 1 paar wieltassen
- 1 paar verwijderhendels voor banden
- 1 x gebruiksaanwijzing