Logo
Levering aan: NL

Inloggen
Status bestelling

Specialized Stumpjumper EVO Elite Alloy model 2023

incl. 21% BTW Geen verzendkosten naar NLplus verzendkosten.
Quantity
TOEVOEGEN AAN WINKELMANDJE
Alleen online en Click & Collect
Momenteel verkrijgbaar via de winkel
Art.
Fabrikant artnr.
Varianten
Toon artikelnummer fabrikant
maat S1 gloss zilver dust/zwart tint 12794789 3.355,46€
Artikelnummer fabrikant 96323-4001
maat S2 gloss zilver dust/zwart tint 12794790 3.355,46€
Artikelnummer fabrikant 96323-4002
Kies een variant a.t.b.

De krachtige trailmachine

Allereerst: de Stumpjumper EVO Alloy is geen "normale" trailfiets. Het is gebouwd om wild, duidelijk en eenvoudig te zijn. Met hetzelfde gloednieuwe ontwerp als zijn carbonbroers - inclusief verstelbare balhoofdhoek, 150 mm afgestemde veerweg, S-Sizing en geïntegreerde SWAT™ Box - in een lichtgewicht maar toch robuust M5 aluminium frame, kun je over paden gaan die voorheen waren gereserveerd voor downhillfietsen.

Gewoon goede geluiden

160 mm veerweg die het parcours temt

Zelfs de meeste reizen zijn nutteloos zonder de juiste kinematica. Daarom heeft Specialized ze op de voorgrond geplaatst bij de ontwikkeling van het Stumpjumper EVO-ontwerp. Door gebruik te maken van de kennis die is opgedaan met het ophangingsontwerp van de Enduro en meer dan 1.000 uur ontwikkelingswerk op de trail en in het ophangingslaboratorium, hebben ze de trapprestaties bergop aanzienlijk verbeterd en tegelijkertijd een capabele, efficiënte en levendige fiets gecreëerd waar elke fietser naar hunkert. Daarnaast is het anti-squat gedrag vergroot waardoor de vering beter bestand is tegen wiebelen. Vierkante obstakels worden nu ook beter opgevangen, waardoor er minder snelheid verloren gaat.

De S-Sizing-geometrie van de Stumpjumper EVO is de meest vooruitstrevende van Specialized tot nu toe. Lang, laag, plat, een vork met weinig offset, een steilere zitbuishoek - dit alles maakt uw rit tot een betere ervaring. Verschillende rijders hebben echter verschillende eisen aan de fiets en daarom is de geometrie van de Stumpjumper EVO volledig instelbaar met zes verschillende instellingen. Niet alleen kan de trapashoogte met 10 mm worden aangepast, maar ook de balhoofdbuis kan tot twee graden worden aangepast. Als je met de EVO een 27,5" achterwiel in combinatie met een 29" voorwiel wilt rijden, geen probleem, ook daar is de perfecte setting voor.

Rider-First Engineered™

Rider-First Engineered™-frames gebruiken een framegrootte-afhankelijke aanpak om de rijeigenschappen voor alle maten identiek te houden. Of je nu een kleine S1-rijder bent of een gigant op een S6-fiets, de rijeigenschappen blijven hetzelfde. Bochten zoals op rails en uitgebalanceerde stijfheid tussen de voor- en achterwielen - en dat alles bij het laagst mogelijke gewicht.

SWAT™

Toen Specialized in 2016 de SWAT™ Box op de Stumpjumper introduceerde, vergrootten ze de opslagruimte en hadden ze voldoende ruimte voor lekbescherming. Bij de nieuwe Stumpjumper hebben ze dezelfde ontwerpkenmerken behouden, maar het volume vergroot en een SWAT™-blaas toegevoegd waarmee je nog eens 650 ml water in je onderbuis kunt verstoppen. Ja, de blaas heeft dezelfde grootte als een klein flesje.

Hoogtepunten

  • Robuust aluminiumframe
  • S-maatgeometrie
  • Geïntegreerde SWAT™-box

specificatie

specificatie Beschrijving
Kader M5 gelegeerd chassis en achterkant, asymmetrisch ontwerp, 29/27,5" Trail-geometrie met S-maatvoering, SWAT™-deurintegratie, balhoofdhoekverstelling, horst-pivot BB-verstelling, BB met schroefdraad, volledig omsloten interne kabelgeleiding, 12x148 mm dropouts, afgedicht cartridge-lagerscharnieren, vervangbare derailleurhanger, 150 mm veerweg
Vork RockShox Lyrik Ultimate, oplader 3 RC2 met botercups, 15x110 mm, 44 mm offset, S1: 150 mm veerweg, S2-S6: 160 mm veerweg
stom Rock Shox Super Deluxe Ultimate, Rx Trail Tune, RC2T-demper, hydraulische bottom-out-bediening, S1: 210x50 mm, S2-S6: 210x55 mm
Stang Godheid, 35,0 mm
Stuur Specialized , 6061 legering, 6 graden upsweep, 8 graden backsweep, 30 mm stijging, 780 mm breedte
Handvatten / Stuurlint Godheidsgrepen
Versnellingspook SRAM GX, trekker, 12 versnellingen
Rem hendel SRAM-code RS
Achter derailleur SRAM GX Eagle, 12 versnellingen
Trapas SRAM DUB, BSA 73 mm, schroefdraad
Crankstel SRAM GX Eagle-legering, DUB, 165/170/175 mm, 32t
cassette Shimano XT M7000, 12 versnellingen, 10-52t
Ketting SRAM GX Eagle, 12 versnellingen
Remmen SRAM Code RS, remklauw met 4 zuigers, hydraulische schijf,
Remschijven 200 mm middenlijn
zadel Bridge Comp, holle Cr-mo-rails, 155/143 mm
Zadelpen OneUp, Dropper Post-V2, MMX-hendel, 34,9 (S1: 120 mm, S2/S3: 150 mm, S4: 180 mm, S5/S6: 210 mm)
Zadelpenklem Roestvrij staal, 38,6 mm
Wielgrootte 29''
velgen Roval Traverse 29F/27.5R legering, 30 mm binnenbreedte, met de hand gebouwd, 2Bliss Ready
Voornaaf / achternaaf Roval, afgedichte cartridge-lagers, 15x110 mm afstand, 28 uur / Roval DT Swiss 370, Ratchet LN, SRAM XD aandrijflichaam, 12 mm steekas, 148 mm afstand, 28 uur
Spaken DT Zwitserse Competitierace
Banden voor/achter Butcher, GRID TRAIL-behuizing, GRIPTON® T9-compound, 2Bliss Ready, 29x2.3" / Eliminator, GRID TRAIL-behuizing, GRIPTON® T7-compound, 2Bliss Ready, 27.5 x 2.3"
Slangen / Afdichtmiddel Presta-ventiel
Extra's SWAT™-deurintegratie

leveringsomvang

  • 1 x Specialized Stumpjumper EVO Elite Alloy 29 (zie objectbeschrijving voor meer informatie)
Specialized Stumpjumper EVO Elite Alloy maat S1 gloss zilver dust/zwart tint model 2023

Über die Marke Specialized

Prijsalarm!
Fout gevonden?
Er bestaan de wettelijke garantierechten.
AJAX Loader Icon