NL
✕
Suggestbox content here
NL
Levering aan:
België
Bulgarije
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Italië
Kroatië
Letland
Litouwen
Luxemburg
Nederland
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenië
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Zweden
Service & Contact
Contactformulier
Status bestelling
Verzendkosten & Betaling
Retouren
FAQ
Carrière
Winkel
Mand
Wensenlijst
Mijn account
Levering aan: NL
België
Bulgarije
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Italië
Kroatië
Letland
Litouwen
Luxemburg
Nederland
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenië
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Zweden
Email contact
Wie zijn wij?
Contact
Vragen - FAQ
Inloggen
Status bestelling
Fietsen & E-Bikes
Onderdelen
Achterbouwdempers
Bagagedragers
Banden
Bidons & Bidonhouders
buitenbanden
Cranks & Cranksets
Derailleurs & shift levers
Elektronica
Fietsframes
Fietspompen (hand- en minipompen)
Gereedschap
Group sets
Kettingen
Naven
Pedalen
Remmen en accessoires
Sloten
Spare parts, small parts & screws
Spatborden & Kettingkasten
Sturen en meer
Stuurgrepen
Stuurlint
Stuurnokken
Stuurpennen
Trap-assen, lagers en brackets
Velgen
Verende vorken
Verlichting
Wielen
Zadelpennen
Zadels
Bulk Products
HI-Bundles
HIGHLIGHTS
Mega Deals
New Arrivals
CYCLE CLEAROUT -
noch
Fietsen & E-Bikes
Triathlonfietsen
Triathlon- & tijdritmachines bij HIBIKE
Triathlon- en tijdritfietsen zijn bijzonder en op eerste blik niet van elkaar te onderscheiden. Bij beide typen is stroomlijn het belangrijkste. Daarvoor worden bijzondere frames gemaakt. Ook opbouwdelen als de vork, wielen, zadelsteunen en dergelijke worden in de windtunnel getetst en zonodig aangepast. Fietsgigant 'Specialized' gaat met het model 'Shiv' nog verder en heeft in het frame van zijn triathlonfiets zelfs een drinkblaas ingebouwd. Zowel bij de triathlon- als bij de tijdritfiets is het gewicht niet het belangrijkste. Alles wordt ondergeschikt gemaakt aan de stroomlijn. Maar wat zijn nu de verschillen tussen beide fietsen? De zithoek bij de triathlonfiets is steiler dan bij de ander bijvoorbeeld. Tijdens wedstrijden mag de triathlonbike volgens voorschrift van de DTU (Deutsche Triathlon Union) het opzetstuk van het stuur aan de voorkant niet open zijn en de fiets mag niet langer zijn dan 2 meter. Een tijdritfiets moet zich tijdens wedstrijdritten houden aan de beperkingen die worden opgelegd door de UCI (Union Cycliste Internationale). En bij tijdritfietsen - ook Timetrail - moet volgens de UCI worden opgelet dat de verhouding van 1:3 in breedte en lengte van de zadelsteun niet wordt overschreden en de fiets niet minder dan 6,8 kg weegt. Bij beide fietsen is de steile zithoek en de korte achtervork gelijk. Hierdoor kunnen bovenbeen en bovenlichaam elkaar niet raken. De sturen met opleggers zijn zo ontworpen dat men een gestrekte, gestroomlijnde houding aanneemt en duidelijk meer naar voren op het zadel zit. Het hoogteverschil tussen zadel en stuur bedraagt minstens 10 cm. Zelfs de versnelling wordt gemonteerd aan het eind van de Aero-opzet, zodat men altijd in ligpositie kan blijven...Bij de wielen worden meestal hoogprofielvelgen met 80mm profielhoogte gebruikt, zelfs een schijfwiel achter behoort tot de mogelijkheden. Nu wordt het tijd ons aanbod te ontdekken van topmerken als Cervélo, Specialized of Trek.
Fietsen & E-Bikes
Onderdelen
Achterbouwdempers
Bagagedragers
Banden
Bidons & Bidonhouders
buitenbanden
Cranks & Cranksets
Derailleurs & shift levers
Elektronica
Fietsframes
Fietspompen (hand- en minipompen)
Gereedschap
Group sets
Kettingen
Naven
Pedalen
Remmen en accessoires
Sloten
Spare parts, small parts & screws
Spatborden & Kettingkasten
Sturen en meer
Stuurgrepen
Stuurlint
Stuurnokken
Stuurpennen
Trap-assen, lagers en brackets
Velgen
Verende vorken
Verlichting
Wielen
Zadelpennen
Zadels
Bulk Products
HI-Bundles
HIGHLIGHTS
Mega Deals
New Arrivals
Fehler bei Server-Aufruf (AJAX fehlgeschlagen).
schließen