Cervélo Aspero 5 GRX RX815 Di2
Maak kennis met de Cervélo Áspero-5, de gravelbike met aerodynamische genen. De Áspero zonder de 5 is al een uitstekende, snelle gravelbike, maar de kleine toevoeging van de 5 tilt de Áspero naar nieuwe hoogten. Nog lichter, nog sneller en zelfs nog een tikkeltje mooier.
Sneller, lichter, beter – de high-end gravelfiets Cervélo Áspero-5
De high-end versie van de Áspero carbon gravelbike overtuigt met zijn elektronische aandrijving en volledig geïntegreerde cockpit zonder zichtbare kabels, aerodynamisch gevormde buizen en de beproefde, robuuste carbonwielen van Reserve. Reserve? Precies – het huismerk dat ook de topmodellen van Santa Cruz aandrijft, met superieure stabiliteit en uitstekende kwaliteit. Dus, als je echt snel wilt fietsen op je gravelbike, geen onnodig gewicht wilt meeslepen en toch een stijlvolle racefiets wilt hebben met hoogwaardige componenten en uitstekend vakmanschap, dan is de Cervélo Áspero-5 precies wat je zoekt!
Kenmerken – Cervélo Áspero GRX Di2-schijf
Het Áspero-frame is gebaseerd op uitgebreide kennis van wielrennen en is ontworpen met wereldkampioenschapsstijfheid voor superieure krachtoverbrenging. Het gebruikt minder en lichtere materialen om klimmen en accelereren te vergemakkelijken, terwijl de snelheid wordt gemaximaliseerd door aerodynamische vormen die cruciaal zijn voor efficiëntie bij hoge snelheden. Sommigen beweren misschien dat aerodynamica er niet toe doet op een gravelbike, maar als je ooit tegenwind hebt gehad op een open prairie, zul je de 32 gram luchtweerstand die de Áspero-5 bespaart zeker waarderen. De meeste gravelraces worden gereden zonder de voordelen van een World Tour-peloton – of World Tour-tactieken – en als je de hele dag met je gezicht in de wind rijdt, is het fijn om te weten dat je fiets een deel van de last wegneemt.
650b of 28"
Cervélo heeft de fiets zo ontworpen dat hij comfortabel past op de meeste 700x42 of 650x49 band/wielcombinaties. Natuurlijk zijn er variabelen, zoals de velgbreedte en de profieldiepte, die de uiteindelijke speling beïnvloeden. BELANGRIJKE OPMERKING: We adviseren altijd een speling van 4 mm rond elke band/wielcombinatie die op de fiets wordt gemonteerd.
Twee-positie aanpassing
De "naloop" – de reactie van het voorwiel op de stuurbewegingen van de rijder – is de belangrijkste factor voor het rijgedrag bij hoge snelheden. De mogelijkheid om de naloop aan te passen met de tweestanden "Trail Mixer" om de extreme variatie in bandenmaten te compenseren, zorgt voor een consistent rijgevoel.
Evenwichtige handling
Stijfheid en handling zorgen samen voor voorspelbaar rijgedrag en een directe respons op kritische trap- en ondersteuningsbewegingen. De Trail Mixer van de vork past de naloop aan om de impact op het rijgedrag te minimaliseren bij het wisselen tussen de meest voorkomende bandenmaten.
Veelzijdig comfort
Trillingsdempende carbon zadelpen, die we al met succes hebben toegepast op de R5 en Caledonia-5, slimme split spacers onder de stuurpen zodat u de bedrading van uw fiets niet hoeft te veranderen om de pasvorm aan te passen, en ons nieuwe, uitlopende stuur.