geboren om te winnen
Hyperon Ultra is het nieuwe Campagnolo-wiel voor de meest verwende en veeleisende fietsers. Een wiel dat de ware perfectie van het product belichaamt, geboren uit de onovertroffen ervaring van Campagnolo.
Om dit juweeltje te ontwikkelen, heeft Campagnolo de kennis van zijn ingenieurs en ervaren testers gecombineerd met feedback van professionele wielrenners. Het resultaat is een nieuwe set racefietswielen met een perfecte mix van de volgende kenmerken: lichtgewicht constructie, ongeëvenaarde acceleratie en superieure wendbaarheid.
Campagnolo duwde de HULC-vormtechnologie en C-LUX-afwerking tot het uiterste om de Hyperon Ultra er goed uit te laten zien en veel te wegen. Met als doel het rijgevoel en de prestaties van de fietser te verbeteren, dankzij het nieuwe Head-2-Bay-systeem, hebben ze een onvergelijkbare acceleratie bereikt. Dit systeem creëert een zeer nauwkeurige verbinding tussen de spaakkop en de naaf, die gebruik maakt van de extreem soepel lopende CULT-lagers en een nieuwe, lichtere versie van de N3W-body.
Om ze wendbaar te maken, heeft Campagnolo gebruik gemaakt van zijn gevestigde knowhow en de bekende Aero-MoMag-technologie ook toegepast op de Hyperon Ultra-wielen: een keuze die aerodynamische voordelen en een betere esthetiek biedt. De velgen integreren de beproefde 2-Way Fit-technologie met het binnenste kanaal van het velgbed, dat niet is geperforeerd.
Hun speciale constructie met slechts één aansluitpunt garandeert en verhoogt de stijfheid van het waaiersysteem nog verder. Met zijn 21 mm brede binnenrandkanaal en 37 mm profiel is de Hyperon Ultra een wiel voor de behoeften van de meest veeleisende fietser en verbetert het de esthetiek van elke fiets.
De magische ratio van prestaties
lichtgewicht constructie
De velgen van de nieuwe Hyperon Ultra zijn gegoten met behulp van de nieuwste HULC-technologie van Campagnolo, het resultaat van meer dan 25 jaar ervaring met het persen van koolstof. Deze technologie zorgt voor een optimalisatie van de velgafmetingen, de verhouding tussen koolstofvezel en hars, wat bijdraagt aan een grotere stijfheid en duurzaamheid.
De hoogglans gepolijste C-LUX-afwerking creëert een oppervlak dat zo glad is dat schilderen niet nodig is, wat resulteert in een gewichtsbesparing. De wetenschappelijke precisie van C-LUX helpt ook om de best mogelijke pasvorm van de tubeless band te creëren, waardoor de grip en het gemak van montage/demontage wordt vergroot, terwijl ook het risico op beschadiging van de hiel van de band wordt verminderd.
Onvergelijkbaar acceleratieplezier
Het Head-2-Bay-systeem zorgt voor een zeer nauwkeurige verbinding tussen de spaakkop en de naaf en is geoptimaliseerd om onelastische vervorming van de spaken te voorkomen. Deze innovatieve technologie introduceert een high stress management systeem om het risico op schade te verminderen en een perfect uitgebalanceerde spaakspanning en correcte krachtoverbrenging van de fietser naar de weg te garanderen.
De N3W Light freewheelbody is ontworpen voor cassettes met 11, 12 en 13 snelheden met 9, 10 en 11 tanden of meer. De lichtere constructie in combinatie met de zeer rustige loop van de CULT-lagers en de extreme torsiestijfheid bieden maximale prestatiecontrole. De afkorting staat voor Ceramic Ultimate Level Technology. CULT-lagers bieden een aanzienlijke verbetering ten opzichte van alle andere. De sleutel tot de uitstekende prestaties van de CULT-lagers ligt in het gebruik van materialen van de hoogste kwaliteit in een hybride constructie.
Keramische kogels met een hoge mate van rondheid en sterkte roteren in polymeerkooien op slijtvaste roestvrijstalen loopbanen die de efficiëntie en levensduur van de lagers maximaliseren, en vereisen hoogstens regelmatige reiniging en lichte smering met synthetische olie.
Superieure wendbaarheid
De Aero Mo-Mag-technologie van Campagnolo tilt aerodynamica naar een nieuw niveau. De interne nippelzittingen van glasvezelversterkt polymeer zorgen voor een perfecte uitlijning met de spaken en verminderen de belasting van de afzonderlijke systeemcomponenten. De innovatieve constructie maakt de wielen lichter en optimaliseert hun aerodynamica.
Het profiel van de achterste velg is asymmetrisch voor superieure controle over de stijfheid en optimaal spanningsbeheer voor maximale veiligheid en wendbaarheid in elke bocht.
Campagnolo-velgconstructie met een enkel verbindingspunt vermindert het aantal potentiële zwakke punten met slechts één smeltpunt in vergelijking met de vier die gewoonlijk in de industrie worden gebruikt. De velg is daardoor extreem stijf en dankzij het gebruik van aerospace-grade carbon ongelooflijk sterk en bestand tegen beschadigingen.
hoogtepunten
- lichtgewicht constructie
- Ultralichte koolstofvezel
- Onvergelijkbare acceleratie
- Stijfheid en spanningscontrole
- Superieure wendbaarheid
- Velgprofiel ontworpen voor maximale wendbaarheid
specificatie
specificatie | WC4012AP8A110 | WC4012AP1A110 | WC4011AP5A110 |
---|
toepassingsgebied | Weg | Weg | Weg |
Type | wielset | wielset | wielset |
Geschikt voor | buisvormige band | buisvormige band | Klinkers, tubeless |
Tubeless klaar | Ja | Ja | Ja |
wielgrootte | 28'' | 28'' | 28'' |
as / inbouwmaat | 12x100mm / 12x142mm (voor/achter) | 12x100mm / 12x142mm (voor/achter) | 12x100mm / 12x142mm (voor/achter) |
type rem | schijfrem | schijfrem | schijfrem |
Remschijf opnemen | centrale vergrendeling | centrale vergrendeling | centrale vergrendeling |
Materiaal rand | koolstof | koolstof | koolstof |
velg hoogte | 37mm | 37mm | 37mm |
velgbreedte binnen | 21mm | 21mm | 21mm |
Velgbreedte buiten | 26,7 mm | 26,7 mm | 26,7 mm |
spaak type | Stalen spaken, taps toelopend, rond | Stalen spaken, taps toelopend, rond | Stalen spaken, taps toelopend, rond |
Aantal gaten / aantal spaken | 21 / 24 (voor / achter) | 21 / 24 (voor / achter) | 21 / 24 (voor / achter) |
vetersluiting | 2x | 2x | 2x |
spaaknippels | Aluminium Aero Mo-Mag™ zelfremmend | Aluminium Aero Mo-Mag™ zelfremmend | Aluminium Aero Mo-Mag™ zelfremmend |
Compatibel met steekas / snelspanner | steekas | steekas | steekas |
Materiaal naaflichaam | carbon / aluminium / voor / achter) | carbon / aluminium / voor / achter) | carbon / aluminium / voor / achter) |
materialen magazijn | pottenbakkerij | pottenbakkerij | pottenbakkerij |
vrijloop | Campagnolo N3W™, 11-13 versnellingen | Shimano HG, 10/11 versnellingen | SRAM XDR, 12 versnellingen |
Materiaal vrijlooplichaam | Aluminium | Aluminium | Aluminium |
extra's | Campagnolo N3W adapterset | | |
Maximaal systeemgewicht | 115kg | 115kg | 115kg |
Gewicht | ca. 1160 gr | ca. 1160 gr | ca. 1240 gr |
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant in dit product gebruikt.
HULC - Handgemaakte ultralichte koolstof
Bora Ultra WTO-velgen worden gemaakt volgens het nieuwe HULC-proces van Campagnolo. Het is een evolutie van het exclusieve carbon persgietproces dat al onberispelijke velgen produceert die geen extra nabewerking vereisen. Optimalisatie van de verhouding tussen koolstofvezel en hars en procesverbeteringen zorgen voor een consistent nauwkeurige vormgeving van de 2-Way Fit velgflanken en alle andere details. De Bora Ultra WTO-velgen zijn de lichtste die Campagnolo ooit heeft gemaakt in alle aangeboden hoogtes. Toch bieden ze dezelfde stijfheid en betere mechanische duurzaamheid dan de toch al opmerkelijk betrouwbare niet-HULC-velgen.
Cult™ keramische lagers
De beste keramische lagers van Campagnolo worden alleen op de beste naven en crankstellen gemonteerd. Ze vertegenwoordigen een aanzienlijke upgrade ten opzichte van alle andere lagers. Hun hoogwaardige keramische kogels zijn ongelooflijk rond en duurzaam, roterend in slijtvaste roestvrijstalen kogelbanen die zijn ontworpen met micron-precieze toleranties om hun efficiëntie en duurzaamheid te maximaliseren. Ze zullen niet kromtrekken of corroderen, leveren consistente prestaties in de loop van de tijd en vereisen alleen periodieke reiniging en smering met lichte synthetische olie. CULT™-lagers hebben een 40% lagere wrijvingscoëfficiënt dan standaard afgedichte lagers en kunnen tijdens tests 5,5 keer langer draaien.
Head 2 bay-systeem
De zeer nauwkeurige verbinding tussen de spaakkop en de naaf maakt een optimaal lastbeheer mogelijk en zorgt voor de best mogelijke krachtoverbrenging op de weg.
Aero Mo Mag
Het innovatieve Mo-Mag-systeem maakte het mogelijk om de nippels met behulp van een magneet in de velg te plaatsen, zonder dat er extra gaten in het kanaal moesten worden gemaakt. Aero Mo-Mag zet nog een stap voorwaarts met een volledig intern, verborgen systeem dat de aerodynamica maximaliseert en het mogelijk maakt om een lichtere velg te bouwen. De interne nippelzittingen van glasvezelversterkt polymeer zijn specifiek voor elke velg- en naafcombinatie. Dit garandeert een perfecte uitlijning van de spaken en nippels en vermindert de belasting van de afzonderlijke componenten door de belasting. Elke aanpassing van de spaakspanning kan nog steeds eenvoudig op de conventionele manier worden gedaan met het meegeleverde Torx-gereedschap.
leveringsomvang
- 1 x Campagnolo Hyperon Ultra Disc 28'' Tubular wielset (zie objectbeschrijving voor meer informatie)
- 1 x N3W-adapterset
- 1 paar wieltassen
- 1 paar bandenlichters
- 1 x accessoiretas
- 1 * Gebruikershandleiding