Logo
Levering aan: NL

Inloggen
Status bestelling

Specialized S-Works Tarmac SL8 eTap

Met succes getest
incl. 21% BTW Geen verzendkosten naar NLplus verzendkosten.
Quantity
TOEVOEGEN AAN WINKELMANDJE
Alleen online en Click & Collect
Momenteel verkrijgbaar via de winkel
Art.
Fabrikant artnr.
Varianten
Toon artikelnummer fabrikant
maat 44 satin fog tint/groen ghost pearl/rood ghost pearl fade 12790768 14.235,29€
Artikelnummer fabrikant 94924-0244
maat 44 gloss rood sky/fiery rood strata/satin wit model 2024 12790775 14.235,29€
Artikelnummer fabrikant 94924-0344
Kies een variant a.t.b.

De snelste racefiets ter wereld

De Tarmac SL8 is onverslaanbaar snel. De meest geavanceerde aerodynamica en het lage gewicht resulteren in een rijkwaliteit die onbereikbaar leek. Na acht generaties en meer dan twintig jaar ontwikkeling is het niet alleen de snelste Tarmac ooit - het is de snelste racefiets ter wereld. Ben je klaar?

Aerodynamica en een laag gewicht alleen beslissen niet over races - aan de finish is het de snelheid die telt. Om op racesnelheid te komen, is een zeer specifieke balans van aerodynamica, lichtheid, stijfheid en flexibiliteit vereist. Door middel van racesimulaties met behulp van gegevens uit de echte wereld, ontdekte ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets is die ooit is gebouwd op de stukken die er toe doen. Hele 16,6 seconden sneller op 40 km, 128 seconden sneller op Milaan-Sanremo en 20 seconden sneller op de Tourmalet.

De S-Works Tarmac SL8 is alleen uitgerust met eersteklas componenten. Een SRAM Red eTap AXS groep met vermogensmeter en een tubeless-ready Roval Rapide CLX II wielset vormen een perfecte aanvulling op het snelste frame op de markt. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen hebben een Roval Rapide-cockpit om het gewicht te verminderen en een betere aerodynamica te bieden.

hoogtepunten

  • AERO IN ALLES: Specialized plaatst aero waar het ertoe doet - aan de voorkant - en niet alleen waar het er goed uitziet. Daarbij hebben ze hun meest aerodynamische racefiets aller tijden gemaakt. Ja, hij is aerodynamischer dan de Venge. Met de nieuwe neuskegel van de Tarmac - de Speed Sniffer - is schone lucht geoptimaliseerd voor maximaal voordeel. Door de balhoofdbuis naar achteren te bewegen - de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt - kan de voorkant van de balhoofdbuis veel scherper zijn, wat resulteert in een veel lagere luchtweerstand. Door de nieuwe UCI-regels toe te passen, heeft de Tarmac SL8 de smalste en meest aerodynamische zadelpen die ze ooit hebben gemaakt, waardoor snel bewegende, vuile lucht schoner rond je benen kan stromen. Ruikt de overwinning niet zoet?
  • MINIMUM GEWICHT, MAXIMALE AERO : De Tarmac SL8 nam lessen die waren geleerd van de Aethos om gemakkelijk te worden gebouwd tot het UCI-minimum met een volledige aero-setup. Het team leverde een verbluffend frame van 685 gram - 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan al het andere op de World Tour. Omdat de mogelijkheid om lichtgewicht in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets te integreren een topprioriteit was, werden de principes van de Aethos geïmplementeerd. De vorm van het frame draagt de last zo efficiënt dat extra lagen koolstofstijfheid niet nodig zijn. *Tenzij je natuurlijk de tijd meetelt dat Kasper Asgreen op het Aethos-frame van 585 gram van Specialized reed tijdens een Tour-etappe.
  • Loopt als de hel, rijdt als de hemel: met enorme winsten in de verhouding tussen stijfheid en gewicht - een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 - brengt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve respons en in het kampioenschap bewezen geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, preciezer bij het stuur, en combineert dit met een vergevingsgezinde rit in het zadel die een nieuwe maatstaf zet voor racefietscomfort. Dankzij de Rider-First-techniek van Specialized krijgt elke rijder, ongeacht de grootte, dezelfde ongeëvenaarde rijkwaliteit en handling. In het zadel biedt de Tarmac SL8 6% meer flexibiliteit en zweeft hij over ruige wegen met een soepel gevoel dat ongeëvenaard is in de wereld van zeer belaste racefietsen. De beproefde geometrie van Tarmac en de bandenspeling van 32 mm zijn identiek aan die van de SL7, wat zorgt voor gemakkelijke afstelling en de veelzijdigheid om indien nodig grotere banden te gebruiken.
  • GESLACHT VERDER: Er kunnen meer verschillen zijn tussen twee mannelijke wielrenners dan tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen levert lang niet genoeg gegevens op om zich te specialiseren, en dat betekent dat het ontwerpen van fietsen voor mannen of vrouwen willekeurig en achterhaald is. Elke rijder kan het volgende niveau halen met de Tarmac SL8. Het is tijd om verder te gaan dan gender.

specificatie

specificatie Beschrijving
Kader S-Works Tarmac SL8 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, BB met schroefdraad, 12 x 142 mm steekas, flat-mount schijfremmen
Vork S-Works FACT Carbon, 12 x 100 mm steekas, flat-mount schijfrem
stuur/stuurpen Roval Rapide cockpit, geïntegreerde stang/stuurpen
Handvatten / stuurlint Supacaz Super Sticky Kush
Schakel-/remhendel SRAM Rode eTAP AXS
achter derailleur SRAM RED eTAP AXS, aan te solderen
derailleur SRAM RED eTAP AXS, 12 versnellingen
trapas SRAM DUB BSA 68
crankstel SRAM RED AXS vermogensmeter
cassette SRAM ROOD XG-1290, 12 versnellingen, 10-33t
Ketting SRAM ROOD 12 versnellingen
remmen SRAM Red eTAP AXS, hydraulische schijf
zadel Body Geometry S-Works Power, koolstofvezelrails, koolstofvezelbasis
zadelpen S-Works Tarmac SL8 Carbon zadelpen, FACT Carbon, 15 mm offset
zadelklem Geïntegreerde wig in asfalt
wielgrootte 28''
voorwiel / achterwiel Roval Rapide CLX II, tubeless, 21 mm interne breedte carbon velg, 51 mm diepte, Win Tunnel Engineered, Roval AFD naaf, 18 spaakgaten, DT Swiss Aerolite spaken / Roval Rapide CLX II, tubeless, 21 mm interne breedte carbon velg, 51 mm diepte, Win Tunnel Engineered , Roval AFD-naaf, 18 uur, DT Swiss Aerolite-spaken
Banden voor/achter S-works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm / S-works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm
slangen / sealmelk Turbo Ultralight, 60 mm Presta-ventiel

leveringsomvang

  • 1 x Specialized S-Works Tarmac SL8 eTap (zie objectbeschrijving voor details)

Hoogste cijfer: 1,3 in TOUR 11/2023

De nieuwe Specialized Tarmac SL8 vertoont geen zwakke punten in de exclusieve S-Works-versie en verdient bijna logischerwijs het beste TOUR-cijfer in de geschiedenis. (TOUR 11/2023)

Specialized S-Works Tarmac SL8 eTap maat 44 satin fog tint/groen ghost pearl/rood ghost pearl fade
Specialized S-Works Tarmac SL8 eTap maat 44 gloss rood sky/fiery rood strata/satin wit model 2024

Über die Marke Specialized

Prijsalarm!
Fout gevonden?
Er bestaan de wettelijke garantierechten.
AJAX Loader Icon