HARD CHROME ™
De SRAM HARD CHROME-ketting heeft vier keer de rek- (slijtage) weerstand tegen hun andere kettingen. Dit komt door het nieuwe afwerkingsproces op de binnenste schakels en rollen. De sterkte van de punaise en de ultieme sterkte zijn gelijk aan onze huidige kettingen. De HARD CHROME-ketting gaat langer mee en is net zo sterk.
PowerLock
SRAM-kettingingenieurs hebben PowerLock ontwikkeld als een toolvrije, zekere en consistente manier om hun kettingen met elkaar te verbinden. Hoewel PL geen speciaal gereedschap nodig heeft om te installeren, vereisen de bijzonder nauwe toleranties van aandrijflijnen met 10 en 11 snelheden dat elke PowerLock alleen geschikt is voor een eenmalige toepassing.
X-SYNC ™
SRAM X-SYNC 1x kettingbladen bieden het hoogste niveau van prestaties en duurzaamheid. De SRAM X-SYNC hoge vierkante tandenranden grijpen eerder in op de ketting dan traditionele driehoekige tanden. Het scherpe en smalle tandprofiel en de afgeronde afschuinranden helpen bij het beheren van een afgebogen ketting. Om de best mogelijke prestaties te leveren in modderige omstandigheden, zijn de X-SYNC kettingbladen ontworpen met modderverwijderende uitsparingen voor de binnenste kettingschakels en rollen. X-SYNC-ringen, ontwikkeld in Duitsland, vormen een integraal onderdeel van de SRAM 1x-aandrijflijn. Accepteer geen imitatie.
Eagle ™
Eagle-technologie vertegenwoordigt onze nieuwste 1x aandrijflijntechnologie. Eagle is een lichtere, eenvoudigere, duurzamere en gemakkelijker te gebruiken aandrijflijn. Eagle is voorzien van geheel nieuwe 1x componenten, ontworpen voor een nog grotere duurzaamheid en prestatie met behoud van een aanzienlijk gewichtsvoordeel ten opzichte van andere aandrijflijnoplossingen. Eagle-technologie biedt ook een uitgebreid versnellingsbereik van 500%, wat gelijk is aan 2x11 aandrijflijnen.
FLOWLINK ™
Ultragladde binnenplaten van de ketting zijn volledig verstoken van vierkante randen, wat resulteert in een ketting die met veel minder wrijving in de cassette en het kettingblad grijpt, voor stillere prestaties en een betere levensduur. Het ontwerp maakt een smaller algemeen profiel mogelijk dat grotere hoeken kan weerstaan, en maakt ook een vlakkere buitenplaat mogelijk, wat een consistentere kettingklinking en verbeterde algehele sterkte betekent.