Voor zichtbaar meer veiligheid op de weg
Geïntegreerde COB LED-verlichting, richtingaanwijzers en slimme functies voor uw veiligheid in één stijlvol pakket. Het hoog op het hoofd dragen van een helmlamp heeft meerdere voordelen. Ten eerste zorgt het ervoor dat bestuurders beter gezien worden op de weg. U wordt minder snel over het hoofd gezien door geparkeerde auto's of andere zaken op de weg. Ten tweede zorgt de verlichting in je helm ervoor dat automobilisten veel beter zien waar je naar kijkt, waardoor ze je makkelijker kunnen benaderen. Chips On Board (COB) is een methode van LED-constructie die een aantal voordelen heeft ten opzichte van meer conventionele technologieën. Het zorgt voor een compactere voetafdruk terwijl het een hogere lichtintensiteit levert, wat betekent dat u vanaf een grotere afstand wordt gezien. Het leidt ook tot een meer gelijkmatige gloed. Lumos noemt het graag hun momenteel beste LED-technologie.
Lumos luisterde naar feedback van klanten en lette goed op hoe Ultra lucht door zijn interne ventilatiesysteem leidt. Ze hebben drie enorme ventilatieopeningen aan de achterkant van de helm gemaakt om ervoor te zorgen dat warme lucht naar buiten wordt geduwd, waardoor de berijder koel blijft, of hij nu woon-werkverkeer of racet. 2-traps draaibaar vizier. Nieuw full circle fit-systeem met hairport en verticale verstelbaarheid en verbeterde duurzaamheid met volledige pc-oppervlakdekking
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant in dit product gebruikt.
MIPS
Het MIPS®-veiligheidssysteem is ontwikkeld om helmen extra te beschermen bij tal van ongevallen. In bepaalde impactsituaties kan het MIPS-systeem gevaarlijke krachten verminderen die anders op het hoofd van de helmdrager zouden kunnen worden overgedragen.
1. Conventionele helmen zijn ontworpen en getest voor een rechte impact. In de meeste gevallen is de impact echter onder een hoek, wat rotatiebewegingen voor het hoofd kan veroorzaken.
2. Deze roterende beweging kan hersenletsel veroorzaken.
3. De wrijvingsarme schaal is ontworpen om de rotatiebeweging van het hoofd te helpen verminderen in bepaalde gevallen van schuine impact.
Rechte impact - schuine impact
De hersenen zijn doorgaans gevoeliger voor rotatiebewegingen dan voor lineaire bewegingen, omdat ze een afschuifsterkte hebben die vergelijkbaar is met die van water of gel. Wanneer rotatiebeweging ervoor zorgt dat verschillende delen van de hersenen op verschillende tijdstippen bewegen, kunnen de weefsels worden uitgerekt, wat hersenschudding of ander hersenletsel kan veroorzaken.
Roterende beweging is een veel voorkomende oorzaak van hersenschudding en ernstiger hersenletsel door een schuine impact op het hoofd. Het MIPS-systeem bestaat uit een wrijvingsarme schaal die in de helm is bevestigd. De wrijvingsarme schaal is ontworpen om bij een ongeval iets in de helm te schuiven, waardoor krachten van het hoofd kunnen worden weggeleid. Er wordt gezegd dat het het risico op hersenletsel helpt verminderen.
De meeste conventionele helmen zijn ontworpen voor een rechte impact, maar in de meeste gevallen is de impact onder een hoek. De wrijvingsarme schaal kan de rotatiekrachten van een schuine impact verminderen.
Beveiligingssysteem met het brein als model
In tegenstelling tot conventionele helmen, die voornamelijk zijn ontworpen en getest voor een rechte impact, bootst de wrijvingsarme schaal van het MIPS-systeem het eigen beschermingssysteem van de hersenen na tegen roterende bewegingen. De cerebrospinale vloeistof is ons natuurlijke afweersysteem dat ervoor zorgt dat de hersenen naar de schedel kunnen bewegen.